ZAPISY S8
REKRUTACJE
SPONSORZY
ARCHIWUM
SEZON 7
SEZON 6
SEZON 5
SEZON 4
SEZON 3
SEZON 2
SEZON 1
SEZON 0
REGULAMIN
WSPÓŁPRACA
ZAPISY S8
REKRUTACJE
SPONSORZY
ARCHIWUM
SEZON 7
SEZON 6
SEZON 5
SEZON 4
SEZON 3
SEZON 2
SEZON 1
SEZON 0
REGULAMIN
WSPÓŁPRACA
REGULAMIN
ZASADY JAZDY
Administracja ligi
Maciej Linowski (maclin)
Dominik Stolarek (chiken)
Przemysław Dubowski (Dubi)
Dawid Stelnicki (Smooooth Operator)
Daniel Ślusarczyk (laster)
Sebastian Zgliński (seba66500)
1. Ogólne
1.1 Regulamin obowiązuje wszystkie osoby zaangażowanie w LPF. Udział w Lidze wiąże się ze znajomością oraz akceptacją regulaminu w całości.
1.2 Regulamin może ulec zmianie w każdej chwili. Kierowcy są informowani o zmianach przez ogłoszenia na Discordzie.
1.3 Informacje o lidze dostępne są na stronie oraz Discordzie Ligi. Komunikaty będą odpowiednio oznaczane, a obowiązkiem każdego jest obserwowanie ich.
1.4 Komunikacja odbywa się na Discordzie.
1.5 W przypadku problemów ze zrozumieniem regulaminu lub ewentualnych zmian prosimy o kontakt.
1.6 Uczestnicząc w LPF uczestnik zgadza się na wykorzystanie materiałów z nim związanych w celach marketingowych.
2. Sesja wyścigowa
2.1 Wyścigi odbywają się według terminarza startów dostępnego na stronie.
2.2 Kierowcy mają obowiązek pojawić się na Discordzie oraz w sesji minimum 5 minut przed planowanym startem wyścigu. W przypadku braku obecności, kierowca może zostać ukarany.
2.3 Wyścig rozpoczyna się o godzinie 20:00. Administracja może zmienić godzinę rozpoczęcia wyścigu odpowiednio wcześnie informując kierowców.
2.4 Nie przewidujemy opóźnienia startu sesji ze względu na nieobecność kierowcy.
2.5 Kierowca ma prawo dołączyć w trakcie kwalifikacji, jeśli gra umożliwi mu start, wcześniej informując o tym Administrację.
2.6 W trakcie sesji wyścigowej oraz na Discordzie, kierowcy zobowiązani są do startów pod swoim imieniem i nazwiskiem, a kierowcy Akademii pod swoim pseudonimem. Start z nickiem niezgodnym z tabelą będzie uznany przez administrację za nieważny.
2.7 Gotowość w sesji zaznaczamy tylko kiedy dyrektor wyścigowy/administrator/koordynator na to pozwoli.
2.8 Każdy z kierowców musi mieć ustawioną swoją telemetrię jako „Publiczna”.
2.9 Administracja może zażądać nagrania telemetrii/z onboardu dowolnego kierowcy. W przypadku takiego żądania kierowca ma obowiązek udostępnić wymagane dane bezpośrednio lub przez swojego inżyniera wyścigowego.
2.10 Każdy kierowca w danym Splicie musi mieć przypisany swój unikalny numer startowy (wyjątkiem są kierowcy Akademii, a także kierowcy rezerwowi, którzy będą mieli przydzielane numery odgórnie na dany wyścig). Przypisany numer startowy musi zgadzać się z numerem wybranym w grze.
2.11
Dyrekcja wyścigu może dokonać restartu sesji, jeżeli dojdzie do wypadku na pierwszym okrążeniu, w którym minimum 6 kierowców rozbije się bez możliwości dalszej rywalizacji. Wszystkie wypadki, które wystąpią po pierwszym okrążeniu wyścigu, nie będą podlegały restartom.
2.11.1 Kolejność startowa zostanie ułożona zgodnie z pierwotną, z zastrzeżeniem, że wszystkie rozbite bolidy zostaną przesunięte na koniec stawki zgodnie z wynikami z kwalifikacji.
2.11.2 Wszyscy kierowcy są zobowiązani do ponownego użycia pierwotnych mieszanek opon. Wybranie złego kompletu opon oznacza karę dyskwalifikacji z wyników wyścigu. Kary można uniknąć, zjeżdżając do alei serwisowej na pierwszym okrążeniu wyścigu i zmieniając opony na właściwe.
2.12 W przypadku problemów technicznych związanych z sesją tzn. zglitchowana zmiana gospodarza lub całkowita desynchronizacja, wyścig może zostać przerwany.
2.12.1 Jeżeli wyścig zostaje przerwany i przejechane zostały mniej niż 25% całkowitego dystansu, liczonego do ostatniego pełnego okrążenia lidera, wyścig zostaje powtórzony z zastrzeżeniem, że restart może zostać wykonany tylko jeden raz. W przypadku braku możliwości wznowienia wyścigu, zawodnikom zostaną przyznane następujące punkty:
1. miejsce – 6 pkt
2. miejsce – 4 pkt
3. miejsce – 3 pkt
4. miejsce – 2 pkt
5. miejsce – 1 pkt
2.12.2 Jeżeli wyścig zostaje przerwany i przejechane zostało więcej niż 25% ale mniej niż 50% całkowitego dystansu, liczonego do ostatniego pełnego okrążenia lidera, to wyścig zostaje uznany za ukończony. Zawodnikom zostaną przyznane następujące punkty:
1. miejsce – 13 pkt
2. miejsce – 10 pkt
3. miejsce – 8 pkt
4. miejsce – 6 pkt
5. miejsce – 5 pkt
6. miejsce – 4 pkt
7. miejsce – 3 pkt
8. miejsce – 2 pkt
9. miejsce – 1 pkt
2.12.3 Jeżeli wyścig zostaje przerwany i przejechane zostało co najmniej 50% ale mniej niż 75% całkowitego dystansu, liczonego do ostatniego pełnego okrążenia lidera, to wyścig zostaje uznany za ukończony. Zawodnikom zostaną przyznane następujące punkty:
1. miejsce – 19 pkt
2. miejsce – 14 pkt
3. miejsce – 12 pkt
4. miejsce – 9 pkt
5. miejsce – 8 pkt
6. miejsce – 6 pkt
7. miejsce – 5 pkt
8. miejsce – 3 pkt
9. miejsce – 2 pkt
10. miejsce – 1 pkt
2.12.4 Jeżeli wyścig zostaje przerwany i przejechane zostało więcej niż 75% całkowitego dystansu, liczonego do ostatniego pełnego okrążenia lidera, to wyścig zostaje uznany za ukończony. Zawodnikom zostaną przyznane punkty według standardowej punktacji.
3. Ustawienia sesji wyścigowej
Cross-play: Włączony, jeżeli w grze znajdują się osoby z platformy innej niż PC (Steam).
Gra: F1 22
Ustawienia ogólne:
Tryb gry: Nierankingowy
Kategoria pojazdu: F1 2022
Konfiguracja auta: Pełna
Osiągi samochodu: Równe
Struktura weekendu: Standardowy*
Format treningu: Brak
Format kwalifikacji: Krótkie 18min
Długość wyścigu: 50%
Szybkie ustawienia pogody: Dynamiczna
Czas rozpoczęcia sesji: Oficjalny (z możliwością zmiany przez Administrację)
Dokładność prognoz pogody: Przybliżone
Zasady i flagi: Włączone
Ścinanie zakrętów: Rygorystyczne
Reguła parku zamkniętego: Włączone
Ustawienia postoju w boksie: Realistyczny
Samochód bezpieczeństwa: Standard
Ustawienia samochodu bezpieczeństwa: Realistyczny
Okrążenie formujące: Włączone
Ustawienia okrążenia formującego: Realistyczny
Poziom trudności SI: 60
Typ nawierzchni: Realizm
Tryb powrotu: Brak
Uszkodzenia bolidu: Standard
Częstotliwość występowania uszkodzeń bolidu: Standard
Mało paliwa (tryb): Trudny
Rozpoczęcie wyścigu: Manualna
Kolizje: Włączone
Autopilot SI: Włączone
Temperatura opon: Pow. i osnowa
Opony w boksie – symulacja: Włączone
Ryzykowne wyjście z boksu: Włączone
*możliwa korekta w trakcie sezonu
Dostępne asysty są identyczne dla wszystkich Splitów:
Wyłączone wspomaganie hamowania, wyłączona asysta sterowania, wyłączone asysty zjazdu/wyjazdu z alei serwisowej, wyłączone wspomaganie DRS oraz wyłączone wspomaganie ERS.
4. Komunikacja
4.1 Wszelkie sprawy organizacyjne są przekazywane na Discordzie LPF.
4.2 Podczas kwalifikacji i wyścigu kierowcy mają obowiązek przebywać na kanale głosowym swojego zespołu na Discordzie Ligi Parc Fermé. Za nieobecność kierowca otrzyma karę 4 punktów karnych.
4.2.1 Przebywanie na kanale głosowym innego zespołu jest surowo zabronione i wiązać będzie się z dyskwalifikacją z danego wyścigu.
4.3 Zabroniona jest jakakolwiek skoordynowana współpraca między zespołowa.
4.4 Kierowca może wyznaczyć swojego inżyniera wyścigowego. Kierowcy z różnych Splitów mogą wyznaczyć tego samego inżyniera.
4.4.1 Wykorzystywanie uprawnień w celu wejścia na kanał głosowy innego zespołu w trakcie wyścigu jest zabronione i będzie wiązać się z usunięciem punktów zespołu z danego wyścigu.
5. Klasyfikacja
5.1 Punktacja:
1. miejsce – 25 pkt
2. miejsce – 18 pkt
3. miejsce – 15 pkt
4. miejsce – 12 pkt
5. miejsce – 10 pkt
6. miejsce – 8 pkt
7. miejsce – 6 pkt
8. miejsce – 4 pkt
9. miejsce – 2 pkt
10. miejsce – 1 pkt
+ Najszybsze okrążenie wyścigu – 1 pkt (warunkiem otrzymania jest skończenie wyścigu na punktowanej pozycji)
5.2 Aby kierowca został sklasyfikowany musi przejechać 90% dystansu wyścigu.
5.3 Duch kierowcy nie jest uwzględniany w wynikach. Moment, w którym kierowca opuszcza sesję jest równoważny z nieukończeniem wyścigu. Wyjątkiem jest powrót i ukończenie wyścigu.
5.4 Kierowca może zostać przesunięty pomiędzy splitami bez wymaganej zgody do 5. wyścigu sezonu włącznie (w przypadku wybitnie zauważalnej różnicy w tempie, termin ten może ulec przesunięciu).
6. Kary i zasady
6.1 Rozpatrywaniem skarg, a także przewinień niezauważonych przez grę zajmują się osoby wybrane spośród społeczności oznaczone jako „Sędzia”.
6.2 Kierowca ma obowiązek wykonania, otrzymanej po werdykcie, kary wykluczenia z kwalifikacji w pierwszym wyścigu, w którym się pojawi. Obowiązuje wtedy zakaz wyjazdu na tor podczas sesji kwalifikacyjnej, pod groźbą kary dyskwalifikacji z wyników wyścigu, oraz przeniesieniem kary na kolejny wyścig.
6.3 W przypadku zaistnienia sprawy niezapisanej w Regulaminie Administracja ma prawo postąpić tak, jak uzna za stosowne.
6.4 Kierowca może zostać wpisany na czarną listę, co skutkuje zakazem występów w obecnym oraz kolejnym sezonie.
6.5 W przypadku licznych zgłoszeń na problemy z połączeniem któregoś z kierowców, zostaje on wpisany na listę laggerów i nałożony zostaje na niego limit 3 wyścigów, podczas których jego jazda będzie monitorowana. Jeżeli nie zostanie zauważona poprawa, kierowca zostaje skreślony z listy uczestników.
7. Rodzaje kar
7.1 Kara sekundowa – dodawana do końcowego czasu wyścigu w którym wydarzył się incydent.
7.2 Race Ban – zakaz startu w kolejnym wyścigu, otrzymywany za wybitnie rażące wykroczenia.
7.3 Dyskwalifikacja z wyścigu – otrzymywana za rażące zachowanie i dotycząca przejechanego wyścigu.
7.4 Dyskwalifikacja z całego sezonu – rażące zachowania.
7.5 Punkty karne – nadawane wraz z karami czasowymi bądź osobno.
7.5.1 Otrzymanie 8 punktów karnych skutkuje wykluczeniem z kwalifikacji oraz ostrzeżeniem, a w przypadku Akademii-sprint wykluczeniem ze sprintu.
7.5.2 Otrzymanie kary wykluczenia z kwalifikacji oznacza kategoryczny zakaz wyjazdu na tor podczas ich trwania.
7.5.3 Kierowca ma obowiązek wykonania kary wykluczenia z kwalifikacji w pierwszym wyścigu, w którym się pojawi.
7.5.4 Otrzymanie 16 punktów karnych (drugiego ostrzeżenia) skutkuje
wykluczeniem z następnego wyścigu.
7.5.5 Otrzymanie 24 punktów karnych (trzy ostrzeżenia) jest równoznaczne z
wykluczeniem z ligi.
7.5.6 Do momentu otrzymania 1 ostrzeżenia punkty karne usuwane są po siedmiu wyścigach.
7.6 Niestosowanie się do nakładanych kar może skutkować wykluczeniem z ligi.
7.7 Otrzymanie 8 punktów karnych (jedno ostrzeżenie) jest równoznaczne z brakiem możliwości udziału w wyścigach wyższego Splitu jako rezerwa na okres 4 wyścigów.
7.8 Punkty karne zostają przeniesione na kolejny sezon.
7.8.1 Zakończenie sezonu z jednym ostrzeżeniem oznacza przeniesienie 2 punktów karnych na kolejny sezon.
7.8.2 Zakończenie sezonu z dwoma ostrzeżeniami oznacza przeniesienie 4 punktów karnych na kolejny sezon.
8. Skargi
8.1 Kierowca/Inżynier/Sędzia danego Splitu ma prawo do wniesienia skargi na sytuację, która według niego nie była zgodna z regulaminem oraz z zasadami jazdy po torze.
8.1.1 Wszystkie zgłoszenia składane są na odpowiednim kanale #skargi dla swojego splitu, stosując formularz (przypięte wiadomości). Formularz nie podlega edycji. Błędne zgłaszanie skarg może poskutkować karą dla zgłaszającego.
8.1.2 Skargi wrzucane wraz z dłuższym materiałem (np. zapis całego wyścigu na YouTube) muszą posiadać w linku odnośnik do konkretnego momentu, z ang. timestamp. Skargi nie posiadające takiego odnośnika nie będą rozpatrywane.
8.1.3 Kierowca może zgłosić skargę do północy następnego dnia po zakończeniu wyścigu.
8.1.4 Kierowcy zamieszani w incydent mają prawo publikacji dodatkowego materiału dowodowego do danej skargi np. nagranie ze swojego punktu widzenia, w formie odpowiedzi na post ze skargą.
8.1.5 Kierowca może odwoływać się od niesłusznie nałożonych przez grę kar czasowych. Odwoływać się można od kar nie odstanych w boksie (czas doliczony do końcowego wyniku), lub kara została odstana, a po jej odbyciu nie doszło do neutralizacji. W przypadku jakiegokolwiek odwołania od kary czasowej, kierowca zobowiązany jest do przedstawienia pełnego „dyrektora wyścigowego” z gry.
8.2 Werdykty zostają ogłaszane w ciągu 24 godzin od momentu zakończenia składania skarg.
8.3 Kierowca danego splitu może bezpośrednio lub przez swojego inżyniera wnieść odwołanie od werdyktu, jeżeli się z nim nie zgadza. Może to uczynić do 24h od ogłoszenia werdyktu.
8.3.1 Werdykty odnośnie odwołań zostaną opublikowane przed rozpoczęciem kolejnego wyscigu w danym splicie.
8.4 W przypadku jakichkolwiek prób wpływania na decyzję sędziów, dana skarga lub odwołanie zostanie odrzucone a gracz otrzyma ostrzeżenie.
8.5 Administracja zastrzega sobie prawo do bezterminowej weryfikacji materiałów publikowanych przed kierowców pod kątem łamania zasad regulaminu.
9. Zachowanie publiczne
9.1 Mile widziane jest promowanie Ligi na różnych Social Mediach.
9.2 Niedopuszczalne jest obrażanie jakiegokolwiek uczestnika Ligi.
9.3 Publiczny wulgarny stosunek może wiązać się z wykluczeniem lub zawieszeniem kierowcy w startach.
10. Obecności
10.1 Kierowca ma obowiązek zgłosić swoją obecność oraz planowaną nieobecność. Obecność/nieobecność zgłaszamy pod postem bota, na kanale obecności danego Splitu, maksymalnie do 24h przed rozpoczęciem wyścigu. Zmiana obecności bez ważnego powodu skutkuje 2 punktami karnymi. Kierowca może zmienić obecność, jeżeli wcześniej zaznaczył opcję "niepewny", ale tylko i wyłącznie do momentu wyznaczonego przez administratora danego splitu.
10.2 Zaznaczenie obecności/nieobecności jest ostateczne.
10.3 Niezgłoszenie nieobecności skutkuje 4 punktami karnymi.
10.4 Częste nieobecności skutkują wykluczeniem kierowcy ze startów. Po 6 nieobecnościach łącznie (lub 3 z rzędu) w sezonie gracz zostaje automatycznie wykluczony z ligi.
10.4.1 Planowane nieobecności długoterminowe można zgłaszać do Administracji. Nie będą się wtedy wliczać do łącznej dopuszczalnej sumy. (W wyjątkowych sytuacjach Administracja zastrzega sobie prawo do nieudzielenia nieobecności długoterminowej)
10.5 W sytuacjach nagłych należy kontaktować się z administracją, podając uzasadnioną przyczynę nieobecności.
10.6 Kierowca może zostać przeniesiony na rezerwę danego splitu. Administracja zastrzega sobie prawo do odmowy przeniesienia, w przypadku zgromadzenia dużej ilości punktów karnych, lub wykorzystania dużej ilości nieobecności. Przeniesiony kierowca jest zobowiązany do wykazania gotowości do udziału przynajmniej w 1 na 3 kolejnych wyścigów.
1. Zasady ogólne
1.1 Kierowcy zobowiązani są zachować kulturę podczas wyścigu.
1.2 Celowe rozbijanie się jest zabronione.
1.3 Samosąd na torze jest zabroniony.
1.4 Za utrudnienie wykonywania okrążenia kwalifikacyjnego podczas sesji kwalifikacyjnej kierowca otrzyma 2 punkty karne. W przypadku kolizji kara wzrasta do 4 punktów karnych. Jeżeli w konsekwencji kolizji jeden z zawodników zostaje wyeliminowany z kwalifikacji, kara wzrasta do 6 punktów karnych.
1.5 Wjeżdżając na tor z alei serwisowej lub zjeżdżając do niej, kierowcy muszą zachować ostrożność, a podczas kwalifikacji być przygotowanym do ustąpienia miejsca kierowcom już na torze się znajdującym.
1.6 Zjeżdżając i wyjeżdżając z alei serwisowej kierowcy muszą stosować się do limitów wyznaczonych przez dyrekcję wyścigową podczas briefingu przed wyścigiem. Za niestosowne zachowanie kierowca otrzyma karę czasową 5s oraz 1 punkt karny.
1.7 Zabronione jest nagłe, nieuzasadnione hamowanie podczas jazdy.
1.8 Wszystkie manewry wyprzedzania muszą odbywać się na torze (w limitach toru wyznaczonych przez dyrekcję wyścigu). Minimum jedno koło musi znajdować się na torze w momencie wyprzedzania.
1.9 Podczas okrążenia formującego kierowcy muszą utrzymywać dystans maksymalnie 10 bolidów długości do samochodu przed nim.
1.10 Za niestosowne zachowanie podczas okrążenia formującego (wyprzedzanie, niebezpieczna jazda, kolizja, obroty w celu dogrzania opon) kierowca może zostać ukarany punktami
karnymi i/lub karą czasową.
1.11 Wszelkie przejawy rażąco niesportowego zachowania będą spotykać się z karą dyskwalifikacji z danego wyścigu, odebraniem punktów zespołowych oraz punktami karnymi.
1.12 Kierowca dublowany (niebieska flaga) zobowiązany jest przepuścić szybszy bolid na przestrzeni trzech zakrętów.
1.13 Wycofanie się z sesji w inny sposób niż w pit-lane jest zabronione.
1.14 Zabronione jest używanie funkcji ,,Powrót na tor”, będzie to karane dyskwalifikacją z wyników danego wyścigu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której bolid się zablokował.
1.15 Wykorzystywanie błędów gry jest zabronione i wiązać się będzie z dyskwalifikacją z danego wyścigu.
1.16 Zabronione jest celowe ścinanie zakrętów w trakcie kwalifikacji.
1.17 Zabronione jest celowe rozbijanie się na końcu sesji kwalifikacyjnych oraz wyścigu.
1.18 W przypadku wczesnego falstartu tj. w przypadku startu przed zgaśnięciem świateł startowych, kierowca musi pozostać na swoim miejscu. Kategorycznie zabrania się dodawania gazu, w tym próby ominięcia reszty stawki.
1.19 Omawiany w kolejnych punktach incydent oznacza sytuację kontaktową, w której jeden kierowca wymusza na drugim znaczącą korektę toru jazdy, nagłe zahamowanie lub spowodowanie uszkodzeń.
1.20 Zakazane jest celowe rozbijanie tabliczek z oznaczeniami dystansu do wierzchołka zakrętu.
2. Proste
2.1 Samochód jadący na prostej ma prawo do wykorzystania całego dostępnego toru, mieszcząc się pomiędzy białymi liniami minimum dwoma kołami.
2.2 Kierowca broniący się ma prawo do wykonania jednego ruchu defensywnego na prostej, a także powrotu na linię wyścigową z zastrzeżeniem, że nie będzie to ruch nagły i jego bolid nie znajduje się na wysokości żadnego z elementów innego auta.
2.3 Zabronione jest wykonywanie więcej niż jednego defensyfnego ruchu. Zachowanie takie określane zostaje jako weaving (z ang. falowanie), które będzie surowo karane.
2.4 Jeżeli dwa bolidy jadą obok siebie, tj. część bolidu z tyłu znajduje się na wysokości tylnej osi bolidu z przodu, kierowca z przodu jest uprawniony do wykonania jednej zmiany kierunku w celu obrony pozycji z zastrzeżeniem, że nie będzie to ruch nagły, a także z zachowaniem miejsca pomiędzy białymi liniami dla samochodu z tyłu.
2.5 Kierowca z przodu ma prawo do nieznacznej korekty swojego toru jazdy (więcej niż jeden ruch) jeżeli jest to wymagane do bezpiecznego pokonania np. łuku.
3. Strefy hamowania oraz strefy zakrętu
3.1 Zabronione jest wykonywanie jakichkolwiek nagłych zmian kierunku w strefie hamowania do zakrętu, dozwolona jest jednak nieznaczna korekcja toru jazdy, z zastrzeżeniem, że w przypadku takiego powrotu na linię wyścigową należy zostawić miejsce na szerokość jednego bolidu pomiędzy bolidem, a krawędzią toru.
3.2 Jeżeli przednia oś bolidu z tyłu znajduje się na wysokości tylnej osi bolidu z przodu kierowca broniący ma obowiązek zostawienia miejsca pomiędzy białymi liniami na torze, przynajmniej na szerokość jednego bolidu.
3.3 Zabronione jest jakiekolwiek wypychanie bolidu atakującego/broniącego poza tor.
3.4 Samochód z tyłu musi zachować należytą ostrożność aby nie spowodować kolizji z samochodem z przodu.
4. Wierzchołki zakrętów
4.1 Do wierzchołka zakrętu ma prawo kierowca który wypracował sobie należytą przewagę tzn. przednie skrzydło bolidu atakującego musi się znaleźć w połowie bolidu broniącego się. Jeżeli atakujący jedzie z prędkością lub pod kątem, który nie pozwala mu przejechać poprawnie zakrętu to on jest winien kolizji.
4.2 Zabronione jest wypychanie kierowcy atakującego, który opóźnił hamowanie i przednie skrzydło jego bolidu znajduje się za połową długości bolidu broniącego.
4.3 Atakowanie po wewnętrznej zakrętu:
4.3.1 Jeżeli zbliżając się do wierzchołka zakrętu, przednie skrzydło bolidu po wewnętrznej znajduje się za połową długości bolidu po zewnętrznej, kierowca po wewnętrznej jest uprawniony do miejsca w wierzchołku. W przypadku kolizji winę za zajście poniesie bolid po zewnętrznej.
4.3.2 Jeżeli zbliżając się do wierzchołka zakrętu, przednie skrzydło bolidu po wewnętrznej znajduje się mniej niż w połowie długości bolidu po zewnętrznej, kierowca po wewnętrznej nie jest uprawniony do miejsca w wierzchołku. Kierowca po wewnętrznej jest zobligowany do odpuszczenia aby umożliwić kierowcy po zewnętrznej swobodny przejazd. W przypadku kolizji winę za zajście poniesie bolid po wewnętrznej.
4.4 Atakowanie po zewnętrznej zakrętu:
4.4.1 Jeżeli na wyjściu z zakrętu przednie skrzydło bolidu po zewnętrznej jest przynajmniej w połowie długości bolidu po wewnętrznej , to kierowca znajdujący się po wewnętrznej jest zobligowany do zostawienia miejsca na torze bolidowi po zewnętrznej.
4.4.2 Jeżeli na wyjściu z zakrętu przednie skrzydło bolidu po zewnętrznej jest mniej niż w połowie długości bolidu po wewnętrznej , to kierowca znajdujący się po zewnętrznej jest zobligowany do odpuszczenia gazu i zostawieniu miejsca bolidowi po wewnętrznej.
5. Powroty na tor
5.1 W przypadku jakiegokolwiek powrotu na tor kierowca zobligowany jest do zachowania szczególnej ostrożności.
5.2 Powracając na tor spoza jego granic, wyznaczonych białymi liniami, kierowca musi się upewnić, że może tego dokonać nie powodując kolizji z bolidami znajdującymi się już na torze.
5.3 Powracając na tor będąc częściowo lub całkowicie zatrzymanym w jego granicach zabronione jest wykonywanie jakichkolwiek nagłych ruchów, których rezultatem mogłoby być przecięcie linii bolidów znajdujących się już na torze.
6. Samochód bezpieczeństwa i żółte flagi
6.1 W przypadku pojawienia się na torze żółtej flagi obowiązuje całkowity zakaz wyprzedzania, a kierowcy zobowiązani są do zmniejszenia prędkości, lub potencjalnego zatrzymania, w celu zachowania bezpieczeństwa na torze. W kwalifikacjach kierowcy na okrążeniach czasowych muszą być przygotowani do odpuszczenia. Jeżeli do incydentu dochodzi pod żółtą flagą, osoba jadąca z tyłu może zostać ukarana.
6.2 Podczas przebywania na torze samochodu bezpieczeństwa kierowcy mają obowiązek zachować odpowiedni dystans (maksymalnie 10 bolidów długości do samochodu przed nim) i ostrożność. Niebezpieczne zachowanie / wyprzedzanie / kolizje / nadmiernie wolna jazda (w zależności od sytuacji na torze) będą karane.
6.3 Zyskiwanie pozycji pod SC / VSC / żółtą flagą, lub poprzez skrócenie trasy wymaga oddania pozycji w najbliższym możliwym momencie (np. po zakończeniu SC). Jeżeli kierowca nie odda pozycji otrzyma karę 5s za każdego wyprzedzonego kierowcę.
6.4 Podczas neutralizacji zabrania się jazdy bok w bok. Żadna część bolidu z tyłu nie może znaleźć się na wysokości bolidu z przodu.
6.5 Podczas restartu wyprzedzanie przed linią start/meta jest zabronione.
6.6 Podczas procedury restartu lider ma obowiązek trzymania stałej prędkości. Jeśli zdecyduje się na wznowienie wyścigu nie może bez uzasadnienia wyraźnie zredukować swojej prędkości.
6.7 Jeżeli po zjeździe SC/wyłączeniu VSC na torze pozostaną żółte flagi - należy je respektować. Wyjątkiem jest sytuacja, w której nie zostaną one wyłączone po przejechaniu 1 pełnego okrążenia. Wtedy zakładamy, że nastąpił błąd gry i wracamy do ścigania.